강의 | 강의명 | 페이지 | 강의시간 |
---|---|---|---|
1 |
01. 문장 성분 / 02. 문장성분의 배열 순서 |
08-11 | 20 분 |
2 |
03. 변화무쌍 영단어 / 04. 명사, 형용사, 부사의 역할 / 05. 단어 < 구 < 절 |
12-15 | 19 분 |
강의 | 강의명 | 페이지 | 강의시간 |
---|---|---|---|
3 |
Unit 1. 현재시제, 과거시제 |
18-19 | 20 분 |
4 |
Unit 1. 현재시제, 과거시제 - EXERCISE, GRAMMAR IN READING |
20-21 | 21 분 |
5 |
Unit 2. 미래시제 |
22-23 | 18 분 |
6 |
Unit 2. 미래시제 - EXERCISE, GRAMMAR IN READING |
24-25 | 25 분 |
7 |
Unit 3. 진행형 |
26-27 | 17 분 |
8 |
Unit 3. 진행형 - EXERCISE, GRAMMAR IN READING |
28-29 | 22 분 |
9 |
Unit 4. 현재시제 vs. 현재진행형 |
30-31 | 18 분 |
10 |
Unit 4. 현재시제 vs. 현재진행형 - EXERCISE, GRAMMAR IN READING |
32-33 | 21 분 |
11 |
Unit 5. 현재완료형 1 |
34-35 | 22 분 |
12 |
Unit 5. 현재완료형 1 - EXERCISE, GRAMMAR IN READING |
36-37 | 23 분 |
13 |
Unit 6. 현재완료형 2 |
38-39 | 16 분 |
14 |
Unit 6. 현재완료형 2 - EXERCISE, GRAMMAR IN READING |
40-41 | 25 분 |
15 |
Unit 7. 현재완료형 vs. 과거시제 |
42-43 | 19 분 |
16 |
Unit 7. 현재완료형 vs. 과거시제 - EXERCISE, GRAMMAR IN READING |
44-45 | 24 분 |
17 |
Unit 8. 과거완료형, 미래완료형, 완료진행형 |
46-47 | 26 분 |
18 |
Unit 8. 과거완료형, 미래완료형, 완료진행형 - EXERCISE, GRAMMAR IN READING |
48-49 | 32 분 |
19 |
REVIEW TEST |
50-51 | 29 분 |
20 |
REVIEW TEST + 수능 Special 01 |
51-52 | 18 분 |
강의 | 강의명 | 페이지 | 강의시간 |
---|---|---|---|
21 |
Unit 9. can, could |
56-57 | 27 분 |
22 |
Unit 9. can, could - EXERCISE, GRAMMAR IN READING |
58-59 | 29 분 |
23 |
Unit 10. may, might |
60-61 | 15 분 |
24 |
Unit 10. may, might - EXERCISE, GRAMMAR IN READING |
62-63 | 21 분 |
25 |
Unit 11. will, would, shall |
64-65 | 15 분 |
26 |
Unit 11. will, would, shall - EXERCISE, GRAMMAR IN READING |
66-67 | 26 분 |
27 |
Unit 12. must, have to, should, ought to |
68-69 | 22 분 |
28 |
Unit 12. must, have to, should, ought to - EXERCISE, GRAMMAR IN READING |
70-71 | 25 분 |
29 |
Unit 13. used to, had better, would rather, need |
72-73 | 19 분 |
30 |
Unit 13. used to, had better, would rather, need - EXERCISE, GRAMMAR IN READING |
74-75 | 26 분 |
31 |
Unit 14. 조동사의 의미별 정리 |
76-77 | 19 분 |
32 |
Unit 14. 조동사의 의미별 정리 - EXERCISE, GRAMMAR IN READING |
78-79 | 21 분 |
33 |
REVIEW TEST |
80-81 | 19 분 |
34 |
REVIEW TEST + 수능 Special 02 |
81-82 | 20 분 |
강의 | 강의명 | 페이지 | 강의시간 |
---|---|---|---|
35 |
Unit 15. 수동태의 기본 개념 및 형태 |
86-87 | 21 분 |
36 |
Unit 15. 수동태의 기본 개념 및 형태 - EXERCISE, GRAMMAR IN READING |
88-89 | 23 분 |
37 |
Unit 16. 수동태의 여러 가지 형태 |
90-91 | 15 분 |
38 |
Unit 16. 수동태의 여러 가지 형태 - EXERCISE, GRAMMAR IN READING |
92-93 | 23 분 |
39 |
Unit 17. 주의해야 할 수동태 |
94-95 | 28 분 |
40 |
Unit 17. 주의해야 할 수동태 - EXERCISE, GRAMMAR IN READING |
96-97 | 24 분 |
41 |
Unit 18. 다양한 수동태 표현 |
98-99 | 20 분 |
42 |
Unit 18. 다양한 수동태 표현 - EXERCISE, GRAMMAR IN READING |
100-101 | 21 분 |
43 |
REVIEW TEST |
102-103 | 26 분 |
44 |
REVIEW TEST + 수능 Special 03 |
103-104 | 25 분 |
강의 | 강의명 | 페이지 | 강의시간 |
---|---|---|---|
45 |
Unit 19. 명사처럼 쓰이는 to부정사 1 |
108-109 | 20 분 |
46 |
Unit 19. 명사처럼 쓰이는 to부정사 1 - EXERCISE, GRAMMAR IN READING |
110-111 | 30 분 |
47 |
Unit 20. 명사처럼 쓰이는 to부정사 2 |
112-113 | 25 분 |
48 |
Unit 20. 명사처럼 쓰이는 to부정사 2 - EXERCISE, GRAMMAR IN READING |
114-115 | 26 분 |
49 |
Unit 21. 형용사처럼 쓰이는 to부정사 |
116-117 | 19 분 |
50 |
Unit 21. 형용사처럼 쓰이는 to부정사 - EXERCISE, GRAMMAR IN READING |
118-119 | 25 분 |
51 |
Unit 22. 부사처럼 쓰이는 to부정사 1 |
120-121 | 16 분 |
52 |
Unit 22. 부사처럼 쓰이는 to부정사 1 - EXERCISE, GRAMMAR IN READING |
122-123 | 26 분 |
53 |
Unit 23. 부사처럼 쓰이는 to부정사 2 |
124-125 | 24 분 |
54 |
Unit 23. 부사처럼 쓰이는 to부정사 2 - EXERCISE, GRAMMAR IN READING |
126-127 | 23 분 |
55 |
Unit 24. 부정사의 의미상 주어·시제 |
128-129 | 22 분 |
56 |
Unit 24. 부정사의 의미상 주어·시제 - EXERCISE, GRAMMAR IN READING |
130-131 | 27 분 |
57 |
Unit 25. 원형부정사 |
132-133 | 16 분 |
58 |
Unit 25. 원형부정사 - EXERCISE, GRAMMAR IN READING |
134-135 | 22 분 |
59 |
Unit 26. 자주 쓰이는 to부정사 구문 |
136-137 | 18 분 |
60 |
Unit 26. 자주 쓰이는 to부정사 구문 - EXERCISE, GRAMMAR IN READING |
138-139 | 20 분 |
61 |
REVIEW TEST |
140-141 | 26 분 |
62 |
REVIEW TEST + 수능 Special 04 |
141-142 | 19 분 |
강의 | 강의명 | 페이지 | 강의시간 |
---|---|---|---|
63 |
Unit 27. 동명사의 개념 및 역할 |
146-147 | 16 분 |
64 |
Unit 27. 동명사의 개념 및 역할 - EXERCISE, GRAMMAR IN READING |
148-149 | 20 분 |
65 |
Unit 28. 동명사의 의미상 주어·시제·수동태 |
150-151 | 20 분 |
66 |
Unit 28. 동명사의 의미상 주어·시제·수동태 - EXERCISE, GRAMMAR IN READING |
152-153 | 23 분 |
67 |
Unit 29. 동명사 vs. to부정사 |
154-155 | 18 분 |
68 |
Unit 29. 동명사 vs. to부정사 - EXERCISE, GRAMMAR IN READING |
156-157 | 21 분 |
69 |
Unit 30. 자주 쓰이는 동명사 구문 |
158-159 | 18 분 |
70 |
Unit 30. 자주 쓰이는 동명사 구문 - EXERCISE, GRAMMAR IN READING |
160-161 | 23 분 |
71 |
REVIEW TEST |
162-163 | 17 분 |
72 |
REVIEW TEST + 수능 Special 05 |
163-164 | 20 분 |
강의 | 강의명 | 페이지 | 강의시간 |
---|---|---|---|
73 |
Unit 31. 분사의 종류 및 역할 |
168-169 | 21 분 |
74 |
Unit 31. 분사의 종류 및 역할 - EXERCISE, GRAMMAR IN READING |
170-171 | 22 분 |
75 |
Unit 32. 능동의 v-ing vs. 수동의 v-ed |
172-173 | 16 분 |
76 |
Unit 32. 능동의 v-ing vs. 수동의 v-ed - EXERCISE, GRAMMAR IN READING |
174-175 | 22 분 |
77 |
Unit 33. 분사구문 |
176-177 | 21 분 |
78 |
Unit 33. 분사구문 - EXERCISE, GRAMMAR IN READING |
178-179 | 22 분 |
79 |
Unit 34. 주의해야 할 분사구문 |
180-181 | 22 분 |
80 |
Unit 34. 주의해야 할 분사구문 - EXERCISE, GRAMMAR IN READING |
182-183 | 23 분 |
81 |
REVIEW TEST |
184-185 | 20 분 |
82 |
REVIEW TEST + 수능 Special 06 |
185-186 | 19 분 |
강의 | 강의명 | 페이지 | 강의시간 |
---|---|---|---|
83 |
Unit 35. 접속사의 개념, 등위접속사(and, but, or, so) |
190-191 | 17 분 |
84 |
Unit 35. 접속사의 개념, 등위접속사(and, but, or, so) - EXERCISE, GRAMMAR IN READING |
192-193 | 19 분 |
85 |
Unit 36. 명사절의 종속접속사(that, whether, if), 간접의문문 |
194-195 | 17 분 |
86 |
Unit 36. 명사절의 종속접속사(that, whether, if), 간접의문문 - EXERCISE, GRAMMAR IN READING |
196-197 | 24 분 |
87 |
Unit 37. 부사절의 종속접속사 1 (when, while, as, since, until, because …) |
198-199 | 18 분 |
88 |
Unit 37. 부사절의 종속접속사 1 (when, while, as, since, until, because …) - EXERCISE, GRAMMAR IN READING |
200-201 | 23 분 |
89 |
Unit 38. 부사절의 종속접속사 2 (if, as long as, though, so ~ that) |
202-203 | 19 분 |
90 |
Unit 38. 부사절의 종속접속사 2 (if, as long as, though, so ~ that) - EXERCISE, GRAMMAR IN READING |
204-205 | 23 분 |
91 |
REVIEW TEST |
206-207 | 21 분 |
92 |
REVIEW TEST + 수능 Special 07 |
207-208 | 17 분 |